Public Relations

Public Relations to zbiór procesów mających na celu zbudowanie pozytywnych relacji między organizacją a otoczeniem, w którym dany podmiot funkcjonuje. Czym tak właściwie jest sportowy public relations i jakie działania podejmuje w kontekście podmiotów związanych ze sportem?

Polska piłkarka Agata Tarczyńska podczas spaceru w lesie. Public relations to budowanie relacji i pozytywnego wizerunku

Public relations to niekończący się proces dbania o relacje i budowania pozytywnego wizerunku. Działania PR w swojej pracy wykorzystują kluby sportowe, federacje, czy sportowcy indywidualni.

Krótką charakterystykę narzędzi stosowanych w public relations rozpoczniemy od media relations, czyli inaczej budowaniu relacji z dziennikarzami. Media tradycyjne, do których zalicza się telewizja, radio i prasa w połączeniu z nowymi mediami takimi jak portale internetowe i social media to jeden z najszybszych sposobów, aby pokazać swój projekt światu, a dzięki temu przyciągnąć na trybuny więcej kibiców, dlatego są tak ważnym elementem public relations Kolejną korzyścią płynącą z utrzymywania dobrych relacji z dziennikarzami jest podniesienie zaufania w społeczeństwie (ludzie czytając o naszym projekcie w prasie, czy Internecie uważają go za bardzo wiarygodny). Publikacje w mediach mogą również podnieść prestiż i atrakcyjność projektu i pomóc nam dotrzeć do partnerów biznesowych zainteresowanych naszymi działaniami.

Public relations w sporcie to:

  • Budowanie relacji z dziennikarzami
  • Organizacja wydarzeń sportowych
  • Budowanie relacji z lokalną społecznością i administracją

Równie ważne, co budowanie kontaktów z dziennikarzami, jest budowanie relacji z lokalną społecznością i administracją. Niezależnie od tego, czy nasz klub ma zasięg lokalny, czy ogólnopolski ważne jest, aby miał za sobą wsparcie administracji publicznej, która może wesprzeć go w kwestiach promocyjnych, wizerunkowych i być kolejnym sposobem do wzmocnienia zaufania społecznego. Lokalna społeczność skupiona przy urzędach, szkołach, czy kościołach, może okazać się grupą wiernych i oddanych kibiców, którzy będą wspierać nasz klub z trybun, ale to nie wszystko. Dodatkowo lokalna społeczność, która śledzi losy i utożsamia się ze swoją drużyną z czasem może zamienić się w fanklub naszego klubu i stworzyć odrębną społeczność skupioną właśnie wokół naszej drużyny.

A skoro jesteśmy przy organizacji eventów to musimy sobie jasno powiedzieć, że są one ważną częścią public relations. Organizacja eventów, czy konferencji jest świetnym pomysłem na budowanie pozytywnego wizerunku, integrację lokalnej społeczności, czy nawiązanie jeszcze lepszych relacji z dziennikarzami, z którymi już współpracujemy.

Jeśli chcesz się dowiedzieć więcej na temat zastosowania działań public relations w sporcie to napisz do mnie już teraz