Influencer marketing jest jedną z form marketingu, która powstała dzięki szybkiemu rozwojowi social media. Dzięki swojej popularności influencer wykorzystuje swoje profile w social media do promocji, lub sprzedaży produktów, czy usług.
Agencja influencer marketing
Nasza agencja marketingu sportowego JW Promotion zajmuje się prowadzeniem kampanii w ramach influencer marketingu. Pracujemy ze sportowcami i organizacjami bezpośrednio związanymi ze sportem. Nasza praca polega na planowaniu działań, opracowaniu strategii i kosztów związany z jej wdrożeniem.
Następnie krok po kroku realizujemy założone wcześniej działania. Naszym celem jest dobrze zrealizowana kampania i zadowolony klient.
Chcesz zatrudnić influencera przy współpracy z naszą agencją marketingu sportowego? Napisz do Nas!
Ile kosztuje influencer marketing?
Chcesz zatrudnić influencera? Zastanawiasz się ile kosztuje influencer? Koszt kampanii influencer marketing promującej Twój produkt, lub usługę zależą od kilku istotnych czynników.
Składa się na nie koszt samego influencera, który jest różny w zależności od popularności influencera i generowanych na jego kontach w mediach społecznościowych zasięgów. Stawka za publikację jednego posta w social media może wynieść w przypadku mikro influencerów generujących niewielkie zasięgi kilkaset złotych. Influencer, którego treści docierają do setek tysięcy odbiorców, może liczyć na zdecydowanie większe stawki za jeden post dochodzące do kilkuset tysięcy złotych.
Dodatkowo warto również pamiętać o kosztach związanych z działaniami agencji marketingowej i jej podwykonawcami. Agencja w pierwszej kolejności będzie musiała opracować scenariusz kampanii promocyjnej i zatrudnić influencera. Następnie krok po kroku zrealizować wszystkie założenia, jednak to nie wszystko. W kosztorysie trzeba uwzględnić koszty związane z wynajęciem studia, opłaceniem fotografów i kamerzystów. Może się zdarzyć, że nasz projekt będzie wymagał zatrudnienia reżysera i statystów, co wygeneruje dodatkowe koszty. Warto również pamiętać o kosztach związanych z logistyką. Zarówno influencer jak i pozostali pracownicy działający przy projekcie mogą potrzebować noclegu w hotelu, wyżywienia na planie i zwrotu kosztów dojazdu. Na koniec tworzenia kosztorysu warto zostawić sobie dodatkowe środki ponieważ mogą pojawić się nieoczekiwane wydatki.
Co wpływa na koszt influencera?
- popularność,
- generowane zasięgi,
- wiarygodność w oczach odbiorców,
- odpowiednie dopasowanie influencera do kampanii.
Jak wybrać influencera?
Jak wybrać influencera? Najważniejszą zasadą przy wyborze influcencera, którą kierujemy się jako agencja marketingu sportowego będzie odpowiednie dopasowanie jego sylwetki i kojarzonych z nim cech do kampanii, nad którą pracujemy. W praktyce oznacza to, że influencer, którego content opiera się np: o zdjęcia i materiały wideo z siłowni będzie wiarygodny przy promocji suplementów, czy zdrowej żywności. Jednak nie sprawdzi się przy promocji kwiatów i armatury łazienkowej. Chcąc wypromować szybki i dynamiczny samochód, powinniśmy szukać influencera, którego cechuje szybkość, dynamika i siła. To najważniejsza zasada wyboru influencera, chcesz poznać pozostałe? Napisz do Nas!