Social media przebojem wdarły się do świata marketingu sportowego. Wystarczyło kilkanaście lat, aby portale takie jak Facebook, Youtube, czy Instagram skupiły wokół siebie 49% populacji całego świata. A jednocześnie stały się jednym z ważniejszych narzędzi jakie daje nam ówczesny marketing sportowy.
Social media mają ogromny potencjał, który bardzo szybko dostrzegły organizacje sportowe. Kluby, trenerzy personalni, dietetycy, sportowcy indywidualni prowadzą swoje konta w mediach społecznościowych. Przy ich użyciu komunikują się ze swoimi fanami, budują ogromne zasięgi i monetyzują swoje działania.
Media społecznościowe w Polsce i na świecie
Social media z roku na rok zyskują miliony użytkowników na całym świecie. W raporcie Hootsuite “Digital 2020” możemy przeczytać, że w styczniu 2020 roku z portali społecznościowych aktywnie korzystało 3,80 miliarda ludzi na całym świecie. A jak to wygląda w Polsce? Według danych z 2020 roku w Polsce z mediów społecznościowych korzysta 19 milionów osób. Najczęściej odwiedzanymi portalami są Youtube, Facebook i Instagram. Z roku na rok na rynku pojawia się nowe kluby i organizacje sportowe, które chcą wykorzystać social media do rozwoju. A do tego potrzebne im będą agencję marketingu sportowego takie jak nasza.
Chcesz rozwinąć swoje profile w social media i dotrzeć do nowych kibiców? Napisz do mnie już teraz.
Budowanie wizerunku w social media
Na czym polega fenomen social media z punktu widzenia klubu sportowego i organizacji sportowych?
Po pierwsze koszt efektywnego prowadzenia angażujących profili w mediach społecznościowych jest znacznie tańszy w porównaniu z reklamą w mediach tradycyjnych. Po drugie media społecznościowe umożliwiają precyzyjne dotarcie do grupy odbiorców, na których nam najbardziej zależy. Jeżeli chcemy dotrzeć do rodziców dzieci w wieku przedszkolnym mieszkających w Warszawie to możemy to zrobić bez potrzeby wydawania milionów złotych na kampanię reklamową. Po trzecie dzięki systematycznej aktywności w mediach społecznościowych możemy stworzyć więź z naszymi fanami, którzy chętnie będą podawać dalej nasze treści. Takich możliwości nie dają nam media tradycyjne. Po czwarte zaangażowana grupa fanów obserwująca klub sportowy w social media ma ogromny potencjał biznesowy. Dzięki rozwiniętej społeczności skupionej wokół naszego projektu w internecie możemy negocjować lepsze warunki z potencjalnym sponsorami i partnerami biznesowymi.
Co zyskują organizacje sportowe aktywne w social media:
- Możliwość dynamicznej promocji w internecie,
- Tani koszt reklamy w porównaniu cennikiem w mediach tradycyjnych,
- Możliwość zbudowania trwałej relacji z kibicami i korzystanie z ich potencjału biznesowego.
Portale w mediach społecznościowych stały się głównym narzędzie marketingu sportowego, bez którego dzisiaj wiele osób nie wyobraża sobie budowania marki. Chcesz wykorzystać możliwości jakie dają nam media społecznościowe? Agencja marketingu sportowego JW Promotion krok po kroku pokaże Ci jakie działania musisz podjąć, aby odnieść sukces w Internecie.