Social media przebojem wdarły się do świata marketingu. Wystarczyło kilkanaście lat, aby portale takie jak Facebook, Youtube, czy Instagram skupiły wokół siebie 49% populacji całego świata. Potencjał jaki mają w sobie social media dostrzegły podmioty i instytucje związane ze sportem. Kluby sportowe, trenerzy personalni, dietetycy, sportowcy indywidualni prowadzą swoje kampanie mediach społecznościowych, przy użyciu których komunikują się ze swoimi fanami, budują ogromne zasięgi i monetyzują swoje działania.

Portale społecznościowe z roku na rok zyskują miliony użytkowników na całym świecie. W raporcie Hootsuite “Digital 2020” możemy przeczytać, że w styczniu 2020 roku z portali społecznościowych aktywnie korzystało 3,80 miliarda ludzi na całym świecie. A jak to wygląda w Polsce? Według danych z 2020 roku w Polsce z mediów społecznościowych korzysta19 milionów osób, a najczęściej odwiedzanymi portalami są Youtube, Facebook i Instagram.

Chcesz rozwinąć swoje profile w social media i dotrzeć do nowych kibiców? Napisz do mnie już teraz

Na czym polega fenomen social mediów z punktu widzenia klubu sportowego, szkółki piłkarskiej, czy organizatorów eventów sportowych?

Po pierwsze koszt efektywnego prowadzenia angażujących profili w mediach społecznościowych jest znacznie tańszy w porównaniu z reklamą w mediach tradycyjnych takich jak prasa, radio, czy telewizja. Po drugie media społecznościowe umożliwiają precyzyjne dotarcie do grupy odbiorców, na których nam najbardziej zależy. Jeżeli chcemy dotrzeć do rodziców dzieci w wieku przedszkolnym mieszkających w Warszawie to możemy to zrobić bez potrzeby wydawania milionów złotych na kampanię. Po trzecie dzięki systematycznej aktywności w social media możemy wytworzyć więź z naszymi fanami, którzy będą lajkować, udostępniać i komentować nasze treści, a takich możliwości niedają nam media tradycyjne. Po czwarte zaangażowana grupa fanów w social media ma ogromny potencjał biznesowy. Dzięki rozwiniętej społeczności skupionej wokół naszego projektu w internecie możemy negocjować lepsze warunki z potencjalnym sponsorem, czy sprzedawać gadżety klubowe.

Social media stały się głównym narzędzie marketingu, bez którego dzisiaj wiele osób nie wyobraża sobie budowania marki. Jeśli chcesz wykorzystać możliwości jakie dają nam media społecznościowe do rozwoju swojego projektu to jako ekspert pokaże Ci krok po kroku jakie działania musisz podjąć, aby odnieść sukces. Zobacz moje realizacje.

 

Zobacz również:

Personal Branding
Public Relations
Sponsoring sportowy

Uśmiech i pozytywne emocje to podstawowe elementy popularnych profili w social media